Miután
elhagytuk a városlődi általános iskolát, észak-keleti irányba indulunk el az
országos kéktúra útvonalán. Pár száz métert az autóút mentén haladunk, majd
balra fordulunk. Nagyjából 1 km-t égető napon, nyílt kaszálón kell menetelnünk,
amíg enyhülést nem hoz az erdő hűvössége. Szűk ösvényen, libasorban követjük
barátainkat, a Torna-patakot átölelő fahídon is. Találkozhatunk mellig érő
gazzal, valamint számos kidőlt fával, ami lelassíthat bennünket. Hamarosan az
egyszemélyes ösvény széles, az autóknak is elegendő helyet biztosító úttá
terebélyesedik. Kényelmesen bandukolhatunk a kiscsoportozós, ebédelős rétig,
ahol 2 nagyobb filagória (pici kerti nyitott házikó), számos pad, valamint egy
pottyantós WC is vár minket. Ez a hely majdnem 8 kilométerre található a
városlődi templomtól. BÚtáp számára is megközelíthető a 83-as útról egy murvás
úton.
Újult erővel
vághatunk neki a középső, változatos terepviszonyokat kínáló szakasznak.
Szintén lesz keskeny, kevésbé kitaposott ösvény, valamint széles murvás út,
amelyen érdemes kalapot viselni, mivel nem az erdőben, hanem annak szegélyénél
halad. Elérkeztünk utunk legizgalmasabb szakaszához, ahol nagyjából fél
kilométert felfele kell haladni közepes kaptatón. A végső szakaszon, széles aszfaltúton
sétálunk a fák mélyén. Bakonybél határában a piros keresztre kanyarodunk rá,
mely jelzés bevezet minket a faluházig, ahol a lányok szállása lesz. A fiúk
hamarabb a falu legszélső utcáján lekanyarodnak a focipályára, és felállítják
sátraikat.
Kiscsopizós
helynek az ebéd helye ideális. Ha mégis máshol szeretnénk kiscsopizni, 14
km-nél vannak helyek, ahol ritkásabbak a fák, és nem sűrű az aljnövényzet, de
inkább csak vész esetére.
A szakasz 19
kilométer hosszú, összesen 5 óra volt, nagy csapattal kb. 6,5 órával kell számolni, szintkülönbsége nem jelentős, terepviszonya változatos,
naptejet és kalapot érdemes alkalmazni. A lábbelit rátok bízzuk. ;) Amit
érdemes figyelembe venni: Nagyobb részt aszfalt vagy murvás úton, vagy széles,
kényelmesen járható turistaúton megyünk, de lesznek olyan rövidebb szakaszok,
amikor vékony úton haladunk, és két oldalt mellig érő gaz (igaz, az csak az
első 20 embernek lesz ezzel gondja…).
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése